NASZA

Polityka prywatności

§ 1 [INFORMACJE OGÓLNE]

1. Strona internetowa www.prawnikodkredytow.pl (dalej: „Strona Internetowa”) prowadzona przez Kancelarię Radcy Prawnego Daniel Szczubełek, Aleje Jerozolimskie 200 lok. 0A4, 02-486 Warszawa, NIP: 7582136579, REGON: 147011337, adres e-mail: kancelaria@kancelaria-ds.pl, tel. 782 879 069 (dalej: Kancelaria”).

2. W ramach działalności Strony Internetowej mogą być zbierane, przetwarzane i wykorzystywane dane użytkowników Strony Internetowej (dalej: „Użytkownicy”), w tym dane osobowe. Użytkownicy mogą pozostawić swoje dane dobrowolnie w zakresie w jakim będą chcieli to zrobić (np. poprzez podanie ich w formularzu kontaktowym), ale niektóre dane (np. takie jak adres IP) mogą być również zebrane automatycznie.

§ 2 [ADMINISTRATOR]

Administratorem Państwa danych osobowych jest Kancelaria.

§ 3 [DANE OSOBOWE]

[cel przetwarzania]
1
. Kancelaria może przetwarzać Państwa dane osobowe:

1) w celu wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą lub podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);

a) podanie danych osobowych w przypadku tego celu przetwarzania jest dobrowolne, ale jest warunkiem podjęcia działań przed zawarciem umowy a następnie zawarcia tej umowy;

b) bez podania danych zawarcie umowy nie będzie możliwe;
2) w celu dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami innych podmiotów;

a) przetwarzanie jest w tym przypadku niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);

b) prawnie uzasadnionym interesem Administratora jest realizacja swoich praw (na przykład dochodzenie należności) w przypadku ewentualnego sporu;

c) w przypadku tego celu przetwarzania Administrator będzie dysponował już danymi osobowymi Klienta, w związku z zawartą z Klientem umową;

d) podanie innych danych osobowych może być jednak wymogiem ustawowym wynikającym z prowadzonego sporu, ale będzie to zależeć od konkretnej sytuacji;

3) w celu przyjmowania i rozpatrywania reklamacji zgłoszonych przez Klientów, co jest obowiązkiem prawnym ciążącym na Administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c RODO);

a) w przypadku tego celu przetwarzania Administrator będzie dysponował już danymi osobowymi Klienta, w związku z zawartą z Klientem umową; brak podania danych uniemożliwiłby zawarcie umowy;

b) podanie innych danych osobowych może być jednak konieczne do rozpatrzenia reklamacji, ale będzie to zależeć od konkretnej sytuacji;

4) w celu prowadzenia dokumentacji księgowej i rachunkowości zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, co jest obowiązkiem prawnym ciążącym na Administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c RODO);

a) podanie danych, które są przetwarzane w tym celu (np. danych do faktury) jest wymogiem ustawowym;

b) brak podania danych uniemożliwiłby zawarcie umowy lub w konkretnym przypadku na przykład wystawienie faktury;

5) w celu prowadzenia z Państwem komunikacji na przykład dotyczącej sprawy prowadzonej przez Kancelarię (w Państwa imieniu lub w imieniu innego Klienta Kancelarii);

a) przetwarzanie jest w tym przypadku niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora lub stronę trzecią – na przykład Klienta Kancelarii (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);

b) w przypadku tego celu przetwarzania Administrator będzie dysponował już danymi osobowymi na przykład w wyniku podania ich przez Klienta Kancelarii;

6) w celu skontaktowania się z Użytkownikiem, jeśli ten wypełnił formularz kontaktowy dostępnym na Stronie Internetowej;

a) przetwarzanie jest w tym przypadku niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);

b) prawnie uzasadnionym interesem Administratora jest skontaktowanie się z osobą, której dane dotyczą;

c) podanie danych jest dobrowolne.

[odbiorcy danych]

2. Administrator może udostępnić dane osobowe odbiorcom, którzy przetwarzają dane w imieniu Administratora lub przetwarzają dane osobowe jako odrębni, niezależni administratorzy.

3. Administrator udostępnia odbiorcom dane osobowe zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa (na przykład w oparciu o umowy powierzenia przetwarzania danych).

4. Administrator może udostępnić dane osobowe swoim podwykonawcom (podmiotom, z usług których korzysta przy przetwarzaniu) takim jak:

1) dostawcy usług i narzędzi informatycznych (np. hostingodawca poczty elektronicznej, narzędzia do analizy strony internetowej);

2) podmioty świadczące usługi wsparcia technicznego i IT;

3) podmioty świadczące usługi księgowe;

5. Administrator nie przekazuje danych osobowych poza Europejski Obszar Gospodarczy za wyjątkiem korzystania z usług Microsoft. Microsoft dane telemetryczne przetwarza poza Europejskim Obszarem Gospodarczym w Stanach Zjednoczonych. Microsoft deklaruje, że przetwarzanie danych osobowych następuje zgodnie z RODO. Transfer danych odbywa się w oparciu o standardowe klauzule umowne.

[okres przechowywania danych]

6. Okres przechowywania danych osobowych jest ściśle powiązany z celem ich przetwarzania, dane osobowe nie będą przetwarzane dłużej niż przez okres, który wynika z celu w jakim zostały zebrane.

7. Dane osobowe przetwarzane:

1) w celu podjęcia działań przed zawarciem umowy – będą przechowywane przez okres 2 lat od dnia podjęcia tych działań, o ile nie doszło do zawarcia umowy;

2) w celu wykonania umowy – będą przechowywane przez okres w jakim umowa jest realizowana i przez okres potrzebny do przedawnienia roszczeń;

3) w celu:

a) dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami innych podmiotów;

b) przyjmowania i rozpatrywania reklamacji zgłoszonych przez Klientów;

będą przechowywane przez okres potrzebny do przedawnienia roszczeń;

4) w celu prowadzenia dokumentacji księgowej i rachunkowości – będą przechowywane przez okres wynikający z przepisów prawa;

5) w celu prowadzenia z Państwem komunikacji – będą przechowywane przez okres wynikający z przepisów prawa (na przykład okres potrzebny do przedawnienia roszczeń);

6) w celu skontaktowania się z Użytkownikiem, jeśli ten wypełnił formularz kontaktowy – będą przechowywane przez okres dwóch lat od dnia ich zebrania.

8. Osobie, której dane dotyczą, przysługują następujące prawa:
1) prawo dostępu do podanych danych osobowych oraz prawo otrzymania
ich kopii; 2) prawo do sprostowania danych osobowych;
3) prawo do usunięcia danych osobowych;
4) prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
5) prawo do przeniesienia danych osobowych;
6) prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych;
7) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

9. W celu wykonania powyższych praw, osoby, których dane dotyczą mogą skontaktować się z Administratorem pisemnie pod adresem wskazanym wyżej lub drogą mailową na adres kancelaria@kancelaria-ds.pl

10. Administrator nie podejmuje wobec osób, których dane dotyczą decyzji, które opierają się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu, i wywołują wobec tych osób skutki prawne lub w podobny sposób istotnie na nich wpływają.

§ 3 [COOKIES]

1. W ramach działalności Strony Internetowej wykorzystywane są pliki cookies zapisywane urządzeniach końcowych Użytkowników.

2. Pliki cookies stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym, treść (np. identyfikatory akcji) oraz unikalny numer.

3. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:

1) dostosowania zawartości Strony Internetowej do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze Strony Internetowej. W szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika i odpowiednio wyświetlić Stronę Internetową, dostosowując ją do jego potrzeb i preferencji;

2) tworzenia statystyk i analiz dotyczących korzystania ze Strony Internetowej.

4. W ramach Strony Internetowej stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies, session storage) oraz „stałe” (persistent cookies, local storage). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wygaśnięcia sesji (np. opuszczenia Strony Internetowej, usunięcia ich przez Użytkownika, lub wyłączenia oprogramowania). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.

5. Wykorzystywanie plików cookies nie powoduje zmian konfiguracyjnych w urządzeniu końcowym Użytkownika i oprogramowaniu zainstalowanym na tym urządzeniu.

6. Domyślne ustawienia przeglądarek internetowych dopuszczają zwykle zapisywanie plików cookies w urządzeniach końcowych użytkowników stron internetowych. Ustawienia te mogą jednak zostać zmienione przez Użytkownika.

7. Użytkownik ma możliwość określenia warunków wykorzystywania plików cookies za pomocą ustawień oprogramowania (przeglądarki internetowej) zainstalowanego na jego urządzeniu końcowym. Zmiana może polegać na częściowym lub całkowitym ograniczeniu możliwości zapisywania plików cookies na urządzeniu końcowym użytkownika.

8. Zgodnie z przepisami ustawy Prawo telekomunikacyjne, zgoda użytkownika końcowego na przechowywanie informacji lub uzyskiwanie dostępu do informacji już przechowywanej telekomunikacyjnym urządzeniu końcowym użytkownika końcowego, może być wyrażona przez użytkownika również za pomocą ustawień oprogramowania zainstalowanego w wykorzystywanym przez niego urządzeniu końcowym. W przypadku zatem gdyby użytkownik nie chciał wyrazić takiej zgody, powinien dokonać zmiany ustawień przeglądarki internetowej.

9. Szczegółowe informacje w zakresie zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oraz ich usunięcia uzyskać można na oficjalnej stronie internetowej konkretnej przeglądarki. szczególności powyższe informacje można znaleźć pod następującymi adresami stron internetowych:

1) przeglądarka Microsoft Edge; 2) przeglądarka Opera;
3) przeglądarka Safari.
4) przeglądarka Firefox;

5) przeglądarka Chrome;

§ 4 [NARZĘDZIA]

1. Administrator w ramach Strony Internetowej korzysta z narzędzi informatycznych dostarczanych przez podmioty zewnętrzne. Korzystanie z tych narzędzi może wiązać się z korzystaniem z plików cookies tych podmiotów.

2. Administrator korzysta na Stronie Internetowej z narzędzia Google Analytics dostarczanego przez Google.

3. Dzięki korzystaniu z cookies, Google Analytics analizuje ruch i sposób w jaki Użytkownicy poruszają się po Stronie Internetowej.

Administrator wykorzystuje dane zbierane przez Google Analytics do analizy sposobu korzystania przez Użytkowników ze Strony Internetowej. Wszystkie te dane zbierane są anonimowo. Umożliwia to mechanizm anonimizacji nr IP użytkownika.

Użytkownicy mogą zapobiec wykorzystywaniu swoich danych w Google Analytics. Więcej informacji o tym jak można to zrobić znajduje się pod tym linkiem:

https://tools.google.com/dlpage/gaoptout.

4. Polityka prywatności Google jest dostępna pod tym linkiem:

https://policies.google.com/privacy.

5. Google może przekazywać dane osobom trzecim. Na temat korzystania z plików cookies przez Google więcej informacji można znaleźć pod tym linkiem:

https://policies.google.com/technologies/cookies?hl=pl&gl=pl.